Kara finansowa dla Polkomtela od UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Polkomtel, czyli sieć komórkową Plus, 40 mln zł. Operatorowi zarzuca się, że bezprawnie pobierał opłaty wykraczające poza kwotę abonamentu, za usługi, które tylko na początku umowy były bezpłatne. Klienci musieli sami później pamiętać o tym, by je dezaktywować – w przeciwnym wypadku byli obarczeni co miesiąc kwotą dochodzącą do 20 zł.

 Do usług z dodatkowymi opłatami zaliczono: ?Czasoumilacz?, ?Serwis Wyświetlacza?, ?Ochrona Internetu?, ?Gdzie Jest Bliski?, ?Usługa transmisji danych do IPLA?, ?Usługa transmisji danych do HBO GO?, ?Plus Music News?, ?Połączenia bez limitu na numery stacjonarne? oraz ?Bezpieczny Internet?.

 Polkomtel został ukarany za brak dokładnej informacji w umowie o przewidzianych kosztach – występowała ona jedynie w regulaminie promocji, przez co klienci ?nie wyrazili wyraźnej zgody? na dodatkowe opłaty. Spółka od decyzji UOKiK chce się odwołać do sądu.

top