Polacy coraz bardziej mobilni bankowo.

Z najnowszych badań wynika, że Polacy coraz chętniej korzystają z mobilnych usług bankowych, ceniąc ich niezależność i szeroką gamę możliwości. Fakt ten można tłumaczyć rosnącym w siłę rynkiem użytkowników smartphonów, które w prosty i skuteczny sposób zapewniają swobodny dostęp do tych produktów, które posiadamy w banku. Dzięki bankowości mobilnej Klient może dziś sprawdzić na przykład saldo konta, historię transakcji i realizację przelewów, jak i wykonywać bardziej zaawansowane operacje.

 

Powołując się na wyniki owego badania stwierdzono, iż w grupie osób, które korzystają z usług bankowych, prawie 30% respondentów wybierało bankowość mobilną. Natomiast 64% użytkowników, korzystających ze smartphone’a, zapewnia sobie w ten sposób stały dostęp do własnego rachunku. Ciekawym trendem badania okazał się fakt, że ponad 40%badanych wskazuje na niezaprzeczalne atuty korzystania z bankowości mobilnej w każdym miejscu, to jednak ci sami badani najchętniej korzystają z owej bankowości w zaciszu własnego domu.

 

Badanie udowodniło także, że prawie 50% wszystkich badanych chętnie skorzysta z oferty bankowości mobilnej już dziś lub w niedalekiej przyszłości. Co więcej, aż 45% ankietowanych jest zgodnych ze stwierdzeniem, iż głównym kanałem kontaktu z bankiem będzie w przyszłości bankowość mobilna.

 

Nie bez kozery, możemy więc powiedzieć, że oblicze nowoczesnej i mobilnej bankowości jest już praktycznie na wyciągnięcie palca, klikającego po smartphonie.

 

Źródło: TNS Polska, mobi.pl

top